3 юли 2012 г.

„Еротично“

Заглавието да се чете с кавичките и с ирония

Вчера ми беше поправката по търговско право. Изпитът е разделен е на две части – тест и устно препитване, ако си събрал достатъчен брой точки на теста.

Тестът го издържам успешно. Влизам на устен. Доцент „Х“ ми обяснява, че имам малък брой точки и едва ли оценката ми ще бъде висока. Казвам, че това не е проблем и си мисля, че просто искам да се приключва с това. Задава ми въпрос, отговарям. Задава ми втори въпрос, отново отговарям. Задава ми трети въпрос, който обаче не ми е съвсем ясен. Започвам да се притеснявам и очевидно ми проличава. И ето тук тонът на изпита се обърна. Доцент „Х“ ме пита „Колежке, вие така ли се притеснявате като правите секс с непознати мъже?“

Седя и мълча. И най-вероятно съм гледала тъпо. От лекциите отдавна ми беше станало ясно, че той е един дърт простак, който само се облизва и си държа ръката в гащите, но чак така… Отговарям, че не правя секс с непознати мъже. Контрират ме с въпроса, че колко пък може да ги познавам преди да си легна с тях. Наблягам, че въпросите са прекалено лични и се връщам към въпроса по темата. Измънках някакъв отговор, който нито беше пълен, нито напълно верен, но в този момент това ми беше най-малката грижа. Задават ми четвърти въпрос. Не можах да отговоря. Доцентът „Х“ се ядоса, че е искал да ми пише по-висока оценка, а сега сме отивали към двойка. Пита ме дали тройката ме устройва. Съгласявам се и отчетливо си диктувам факултетния номер. На излизане от стаята вместо „довиждане“, получавам съвет „да не се занимавам повече с правото, ами да ходя да правя секс с непознати мъже.“

Много неща ми се искаше да кажа на доцент „Х“, единственото, което ме спря беше от една страна възпитанието ми, от друга – фактът, че никога нямаше да си взема изпита. Не ми е ясно как един възрастен човек, образован при това, може да се държи така, главата ми просто не го побира. Как е възможно да е толкова комплексиран и да си го избива върху студентките. И, по дяволите, не му влиза в работата дали се притеснявам като спя с непознати мъже. Аз може да не спя с такива, може да предпочитам непознати жени. Това повече ли щеше да го зарадва като отговор?! И накрая, дали тройката ме устройвала, за оценката ли говореше или имаше предвид себе си и асистентът, който току-що беше влязъл в кабинета му. Ако е второто, хайде поне асистентите да са по избор, този не ми харесва.

На всичките си устни изпити ходя облечена с панталон, риза или някаква затворена блуза, ако е студено може и сако. С нищо не съм предизвикала въпросното отношение, че накрая да ме пращат на магистралата, понеже очевидно правото не е за мен, според един изкуфял дядо, който говори толкова много за секс, понеже това ясно е нещото, което въобще не му се случва. Ден по-късно, все още съм бясна и май няма скоро да ми мине. Доста от познатите ми се посмяха, не знам колко време трябва да мине, че и на мен да ми стане забавно. Да, обидена съм и да, взимам го навътре. Правото не е само закони, в него трябва да има и морал. Поне така си мисля аз, или поне така ми се иска да бъде. Само че не. Може би и доцентът да е бил прав, за какво въобще ми е това право…

Няма коментари:

Публикуване на коментар